Dieta ketogeniczna

Nie ma co ukrywać, że dieta to temat, o którym mówi się stosunkowo często. Można też powiedzieć, że jest to coś, nad czym nie ma sensu dyskutować.
Niemniej trzeba pamiętać o tym, że dieta diecie nierówna i co równie istotne, możliwości jest naprawdę wiele.

Jeśli chodzi o temat tego tekstu, skupimy się na diecie ketogenicznej – wiesz, czym jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna – co to?

Jak myślisz, czym charakteryzuje się dieta ketogeniczna? Przechodząc od razu do sedna – dieta ketogeniczna to dieta niskowęglowodanowa (można też od razu dodać, że dieta ketogeniczna zalicza się do diet wysokotłuszczowych).
Co ciekawe, dieta ketogeniczna stosowana jest w przypadku padaczki lekoopornej u dzieci.

Chcesz wiedzieć więcej? W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak odnieść się do szczegółów – dieta ketogeniczna powinna zawierać około 35 proc. tłuszczów, 50 proc. węglowodanów i 15 proc. białek. Wypada również odnotować, że w diecie codziennej tłuszcz to 80-90 proc. dostarczanej energii (pozostałe 10-20 proc. to białko i węglowodany).

Zasady diety ketogenicznej

Zastanawiasz się nad tym, co można powiedzieć o zasadach diety ketogenicznej? Nie ulega wątpliwości, że temat ten został już poniekąd poruszony.
Zacznijmy może od tłuszczy – musisz pamiętać, że potrzebne są zdrowe tłuszcze. Co by nie mówić, dieta ketogeniczna może kojarzyć się z byle jakim jedzeniem, ale skojarzenie to jedno, natomiast rzeczywistość to drugie.
Zresztą najlepszym rozwiązaniem jest wymienienie zasad diety ketogenicznej.

Zasady diety ketogenicznej przedstawiają się następująco:

  • Uzyskiwanie tłuszczu z naturalnych źródeł (mięso i orzechy), istotne jest też pozyskiwanie nasyconych i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Mięso musi pochodzić z ekologicznych hodowli,
  • Unikanie warzyw zawierających skrobię (należy wybierać warzywa liściaste i takie, które rosną nad ziemią),
  • Zwrócenie uwagi na zawartość tłuszczu w mleku,
  • Brak słodyczy i produktów zbożowych,
  • Profesjonalnie ułożony jadłospis.

To tyle, jeśli chodzi o zasady diety ketogenicznej, skupmy się teraz na przepisach podczas diety.

Przykładowe przepisy w diecie

Jak sądzisz, co można powiedzieć o przepisach? Jeżeli zadajesz sobie takie pytanie, na pewno musisz mieć na uwadze odpowiedni dobór składników.
Naturalnie istotne jest też to, o czym już wcześniej była mowa – dieta ketogeniczna powinna zawierać około 35 proc. tłuszczów, 50 proc. węglowodanów i 15 proc. białek.

Odnośnie do konkretów, interesuje Cię może chleb ketogeniczny? Przygotowanie chleba ketogenicznego nie jest trudnym zadaniem, lista składników przedstawia się następująco:

  • 3 jajka,
  • 3 łyżki serka śmietankowego,
  • Szczypta soli,
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego.

Przygotowanie:

  1. Piekarnik musi zostać nagrzany do 160 stopni.
  2. Oddzielenie białka od żółtek, białka muszą zostać ubite na sztywną pianę.
  3. Żółtka trzeba wymieszać z serkiem, ponadto do masy powinno się dodać proszek do pieczenia i ocet jabłkowy.
  4. Całość dołączyć do ubitej piany i delikatnie wymieszać.
  5. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia nałożyć ciasto.
  6. Forma z ciastem do piekarnika, piec ok. 20 minut.

Wszystko już za Tobą? Jeśli tak, to smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *